Stilbruket

Köpvillkor

Köpvillkor  

Så handlar du

När du tittat runt i butiken och hittat en produkt du vill ha, väljer du (om applicerbart) färg och storlek. Ser du inte valet av färg eller storlek så finns inte detta val eller så är produkten slut i lager. När du sedan klickar på ”Lägg i kundvagnen” hamnar din vara i varukorgen. Symbolen för varukorgen kan du se längst upp till höger på sidan. Du kan fortsätta shoppa och lägga fler saker i varukorgen, eller gå till kassan genom att trycka på ”Gå till kassan” vid din varukorg. När du tryckt på denna och hamnat i din varukorg kan du lägga till antal genom att klicka in dig på varan, eller ta bort en vara helt. Känner du dig nöjd och vill genomföra köpet så väljer du och fyller i dina uppgifter. När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivet.

Vid beställning träffas avtal om köp först när STILBRUKET har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. STILBRUKET får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. VI samarbetar med Klarna AB och du kan välja mellan att antingen betala direkt, mot faktura eller genom Klarna konto. Närmre information om de olika betalningsvillkoren finns angivet i varukorgen beroende av valt betalsätt.

Fraktkostnader och returer

Standardfrakt är 49 SEK, oavsett valt leveranssätt. Vid beställningar från 900 SEK så bjuder vi på standardfrakten. Det kan finnas varor som är undantagna från fri frakt. För det fall en vara omfattas av sagda undantag framkommer detta tydligt i varans beskrivning. Eventuella returer sker på egen bekostnad. Om varan är defekt eller om vi packat fel bekostas returen dock av STILBRUKET. Vid byte till annan vara i samband med retur betalar STILBRUKET den nya frakten från oss till dig. Returer ska alltid skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Returen måste dock alltid meddelas STILBRUKET innan varan skickas tillbaks.

Leveranser

För närvarande levererar vi enbart inom Sverige. Önskar du leverans någon annanstans, vänligen kontakta kundtjänst på info@STILBRUKET.se.

Vi levererar vanligen alla våra varor med DHL eller Posten och du som kund kan välja mellan dessa leverantörer i kassan, vi förbehåller oss dock rätten att i undantagsfall använda oss av annan leverantör än den valda. Detta är särskilt fallet vid beställningsvaror som skickas med leverantörens speditör.  

Vi jobbar för att packa och skicka dina varor så fort ordern har kommit in till oss. Normalt innebär detta att du har ditt paket inom 1-4 dagar, under förutsättning att varan inte är en beställningsvara. För beställningsvaror står särskild information om detta, samt beräknad leveranstid, under respektive produkt. Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärt längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall delleverera din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta på den e-postadress som angivits vid beställning.
Varor som inte hämtats ut returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du hämtat ut varan. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick (kläder får givetvis skonsamt provas). Av hygieniska skäl har vi ingen bytesrätt på underkläder, mössor och örhängen.

Om du som kund vill utnyttja din ångerrätt ska du så snart som möjligt lämna STILBRUKET meddelande om detta, dock senast 14 dagar efter det att du hämtat ut din beställning. Av ditt meddelande måste det klart framgå att du ångrar dig. Varan ska så snart som möjligt returneras till STILBRUKET, du är till dess skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Återbetalningsskyldighet

Om du utnyttjat din ångerrätt ska vi betala tillbaka vad du har betalat för varan, snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tagit emot den returnerade varan. För det fall valt betalsätt är faktura görs istället en kreditering.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Övrig information

Har du övriga frågor gällande villkor och lagar kan du besöka Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se